Az Internetbank biztonságos használata

 Ön Internet Banking szolgáltatásunk bemutatkozó oldalát olvassa. A szolgáltatás használatával a bankfiók személyes felkeresése nélkül intézheti bankügyeit.



A rendszer használatával Ön az Interneten keresztül:


•    Forgalmi kivonatot tud letölteni
•    Lekérdezheti egyenlegét és számlaforgalmát
•    Lekérdezheti tárgynapi számlamozgásait
•    Betétlekötéseket/Betétfelmondást kezdeményezhet
•    Készpénz felvételi igényét előre bejelentheti
•    Számlái közötti átvezetésekről rendelkezhet
•    Belföldi átutalási megbízásokat tud indítani
•    Állandó megbízást adhat számlájáról
•    Csoportos átutalást kezdeményezhet
•    Felhatalmazással  rendelkezhet közüzemi számlái teljesítéséről


Mindezt kényelmesen megteheti irodájából, otthonából vagy a világ bármely pontjáról,  bármely internetkapcsolattal rendelkező számítógépről vagy az Ön gépére  telepített  program segítségével.



A biztonság – Az internetbank rendszer az ügyféladatok sérthetetlenségét az alábbi módokon biztosítja:


•    A kommunikációs partner azonosításának hitelessége
•    Az adatok titkosságának és sérthetetlenségének biztosítása
•    Az adatcsere hitelessége
•    Napi átutalási limitek


Tájékoztató

Help desk: 72/805-888, fax: 72/805-827

1. Bejelentkezési vagy aláírási jelszóval kapcsolatos probléma

A felhasználó beazonosítása után ügyintézőnk személyesen nyújt segítséget.
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy csak abban az esetben áll módunkban foglalkozni a problémával, ha a felhasználó személyesen kéri a segítségünket!

2. Elküldött megbízásokkal kapcsolatos kérdések

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy elektronikus úton beküldött fizetési megbízásaik visszavonására a 2009. évi LXXXV. tv 38.§ alapján nincs lehetőség. Kivételt képez a terhelési naphoz kötött fizetési megbízás, amikor ügyfeleink a terhelést megelőző munkanapig vonhatják vissza megbízásaikat.
 
3. Az internet bank használatával kapcsolatos kérdések

Az internet bank használatával kapcsolatban részletes tájékoztatást talál a program Súgó menüpontja alatt.


Ha a fenti tájékoztatás, valamint a Súgó alapján nem kap választ kérdésére, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a 72/805-888-as telefonszámon!


 

Az utóbbi időszakban jelentősen bővült az elektronikus csatornákat használó Ügyfeleink köre. Ennek megfelelően a megadott adatok illetéktelenek általi megszerzésének lehetősége is ezzel egyenes arányban növekedett. Az elsődleges cél az InternetBank használatához szükséges adatok megszerzése közvetlenül az ügyfelektől, majd azok anyagi haszonszerzés céljából csalásra történő felhasználása.
Bankunk mindent megtesz Ügyfelei adatainak védelmében és a biztonságos Internetbank használat érdekében, azonban ehhez az Ön aktív közreműködésére is szükség van. Ismeretlen feladótól származó üzenetet, csatolmányt, linket minden esetben kezeljen kiemelt körültekintéssel, a levélre történő válaszadást vagy megnyitásukat pedig - amennyiben lehetséges – mellőzze!

Néhány jó tanács InternetBank használatához:


Az Internetbanki belépést minden esetben a www.drbbank.hu főoldaláról indítsa el!


•    Számítógépén, mobil eszközén Csak jogtiszta programokat használjon, és ne telepítsen bizonytalan vagy ismeretlen eredetűeket


•    Telepítse rendszeresen telepített programok biztonsági frissítéseit, lehetőleg engedélyezze az automatikus frissítést!


•    Használjon vírusvédelmi és egyéb kártékony kódok ellen védő programot. Ezek adatbázisait tartsa naprakészen!


•    Kizárólag saját eszközeit használja Internetes bankolás céljára, kerülje a nyilvános (pl. Internet-kávézó, könyvtár) vagy sok különböző ember számára hozzáférhető eszközöket


•    Kapcsolja ki a böngészőben a jelszavak automatikus megjegyzésére szolgáló funkciót!


•    Az Internetbankba való bejelentkezéskor csak az Internetbank azonosító és a bejelentkezési jelszó megadása szükséges


•    Használjon legalább 8 karakter hosszú, kis és nagybetűt, számot, speciális karaktereket tartalmazó jelszavakat!


•    Ne használjon jelszavaiban személyes információkat (születési dátum, telefonszám, lakcím, kedvenc háziállat, házastárs neve, PIN-kód stb.), valamint szótár alapú szavakat!


•    Javasolt rendszeresen, legalább háromhavonta megváltoztatni a használt jelszavát.


•    Ne használja Internetbank jelszavát más weboldalakon. Mindenkor ellenőrizze, hogy az Internetbank weboldal neve pontosan jelenik-e meg a böngésző címsorában.


•    Az Internetbankba történő belépéskor ellenőrizze, hogy a böngészőben megjelent-e a biztonságos kapcsolatot jelölő kis lakatot formázó ikon


•    Tanúsítvány hibára történő figyelmeztetések esetében szakítsa meg a kapcsolatot és lépjen kapcsolatba a Bankkal!


•    SMS-ben belépési kódot csak a szolgáltatást külön igénybe vevő ügyfeleinek küld a bank.


•    A tranzakció hitelesítési SMS üzenet, valamint az opcionálisan igénybe vehető belépési SMS üzenet tartalma minden esetben különböző, ezért javasoljuk, hogy minden esetben olvassa el a Banktól kapott SMS üzeneteket, mielőtt az abban szereplő kódot a Internetbankban megadja!


•    A tranzakciók aláírására szolgáló SMS szövegében ellenőrizze, hogy ténylegesen azok az adatok szerepelnek-e az üzenetben, amelyeket a Internetbankban megadott, és csak az ellenőrzést követően használja fel a kódot a Internetbankban a tranzakció tényleges aláírására


•    Internetbank használat befejezését követően minden esetben használja a „Kilépés” gombot, mielőtt bármilyen más weboldalra elnavigál vagy bezárja a böngészőt!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a DRB Bank adategyeztetést kérő üzenetet nem jelenít meg honlapján vagy Internetbanki rendszerében, az ilyen kérés mindig megtévesztő, valamilyen visszaélésre utaló próbálkozás.
Munkatársaink kizárólag a DRB Internetbank szolgáltatás igénybevételével kezelt számláit, az internetes szolgáltatáshoz használt azonosítóját kérdezhetik meg Öntől, a szolgáltatás használatához szükséges jelszót nem!
Kérjük, hogy amennyiben olyan megkeresés érkezik Önhöz, amelyben jelszava megadására szólítják fel, az információ-adást minden esetben hagyja figyelmen kívül vagy utasítsa vissza, és haladéktalanul értesítse a DRB Bankot.
Amennyiben úgy véli, hogy illetéktelen személyek mégis az Ön azonosító adatai birtokába jutottak, azonnal értesítse a DRB Bankot a hivatalos honlapján található bármely elérhetősé
gen.

A DRB Bank elérhetőségei és hivatalos honlapja:
DRB Bank24 telefonos ügyfélszolgálat
belföldről: 06 40 28 29 30
külföldről: a +36 1 209 5500
InternetBank HelpDesk
Telefonszáma:72/805-888
 E-mail: info@drbbank.hu, Weboldal: www.drbbank.hu

 

További információkat a díjakról és kondíciókról itt olvashat!